۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۶۴۴۲۱۵
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

مسؤولان در ماجرای سیل خوزستان کم کاری کردند| فقرا و ضعفای جامعه را دریابیم

مسؤولان در ماجرای سیل خوزستان کم کاری کردند| فقرا و ضعفای جامعه را دریابیم
امام جمعه اهواز با بیان این که در شرایط فعلی باید به اقشار ضعیف جامعه به طور جدی توجه شود، بر لزوم آمادگی برای سیلاب احتمالی پیش رو در استان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه و فعالان فرهنگی استان خوزستان با اشاره به آیه قرآنی «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ»، اظهار داشت: از ویژگی‌های عبد خداوند متعال آن است که اگر دامن خود را آلوده به گناه کند، از خداوند طلب استغفار و بخشش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه استغفار یکی از بهترین راهکارها برای برون‌رفت از بیماری ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: براساس روایتی از امام صادق (ع)، یکی از جامع‌ترین دعاها، استغفار از پیشگاه خداوند متعال است و در روایت دیگری آمده که بیماری‌های انسان، گناهان او و داروی آن نیز استغفار می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اینکه همزمان با پایان سیل ۹۸ هشدار‌های لازم داده و در جلسات به مسئولان تذکراتی ارائه شد، افزود: مسئولان در خوزستان در زمینه سیل کم کاری کردند و باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند. قرارگاه نیرو‌های جهادی به زودی راه‌اندازی و تقسیم کار صورت می‌گیرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به ضرورت تقسیم کار و استفاده از مجموعه‌هایی نظیر سپاه، ارتش، نفت و دیگر مجموعه‌ها در زمینه سیل، تصریح کرد: متاسفانه طی بازدید‌های اخیر از روستا‌های مختلف و سیل‌بند‌ها کار قابل توجهی انجام نشده است، مسئولان در استان خوزستان خود را برای سیل پیش‌رو آماده کنند و در غیر اینصورت هرگونه اتفاقی پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به ویروس کرونا، اظهار داشت: علاوه بر ضرورت نکات بهداشتی و پزشکی، نکته حائز اهمیت عدم فراموشی خداوند متعال است که این رسالت برعهده طلاب حوزه علمیه می‌باشد تا مکرر این نکات به مردم گفته شود.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: دشمن در هشت سال دفاع مقدس حمله می‌کرد، اما دعاها، نماز‌های نیمه‌شب و مناجات رزمندگان سبب زمین‌گیر شدن دشمن شد که توانستند اعجاز ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه براساس بیانات رهبرمعظم انقلاب، بیماری ناشی از ویروس کرونا طبیعی نیست، خاطرنشان کرد: براساس گزارشات داخلی و خارجی، این ویرو‌س دست ساخت آزمایشگاه‌های نظام سلطه است و با گذشت زمان، پشت پرده بودن صهیونیست‌ها بیشتر روشن می‌شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه براساس قرائن ویروس کرونا از آمریکا نشأت گرفته، اما دامن آن‌ها را نیز فراگرفت، گفت: اهداف آن‌ها حمله بر اقتصاد ایران و چین بوده است. اگر انسان تقوای الهی را پیشه کند از راه‌هایی که فکر نمی‌کند خداوند متعال این بیماری را برای او رفع می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر توجه ویژه به فقرا و ضعفای جامعه، بیان کرد: در شب عید باید توجه ویژه‌ای به فقرا داشت، بسیاری از کشاورزان و دست فروش‌ها به علت تعطیلی دچار مشکل شدند باید به آن‌ها توجه کرد. مردم در این شرایط به دنبال حداقل‌ها هستند و این مسأله سبب وارد کردن آسیب به اقشار ضعیف می‌شود.

وی به برگزاری نشستی با حضور ائمه جماعات مساجد با هدف شناسایی فقرای محلات مختلف اشاره کرد و ادامه داد: با این اقدام به اندازه توان به مناسبت شب عید بسته‌های کمکی به افراد شناسایی شده اعطا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به کمک برخی از صاحبان منازل و مغازه‌ها به مستاجران خود، گفت: عمل بسیار زیبایی است که هرکسی به سهم خود باید ورود کند، از مردم و مسئولان بخواهیم که در این آزمون الهی سربلند باشند. /۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
می‌دانم کورنا آمده ولی امکان مقابله را ندارم!
مشاهدات شخصی و جسته و گریخته من می‌گوید که مردم در گوشه و کنار کشور از خطر کرونا آگاه شده‌اند و کمابیش راه‌های مقابله با آن‌را هم می‌دانند. کمپین‌های اطلاع‌رسانی احتمالا خوب عمل کرده و هشدار لازم به مردم رسیده ولی این همه ماجرا نیست. مطمئنم خیلی از مردم خواهند گفت که «خودم هم می‌دانم که چه کنم ولی امکانش را ندارم!»

این‌ها چه کسانی هستند؟ چند مورد را مثال بزنیم:

۱) کسانی که توانایی مالی برای خرید انبوهی از مواد و وسایل ضدعفونی و پیش‌گیری (خصوصا با قیمت‌های جدید) را ندارند و به زحمت حداقل‌های زندگی خود را تامین می‌کنند.

۲) کسانی که ذخیره مالی و پس‌انداز لازم یا حقوق ثابت و تضمین‌شده برای خانه‌نشینی را ندارند و مجبور هستند که با وجود ریسک بیمار شدن، هزینه زندگی خود و خانواده‌شان را تامین کنند.

۳) کسانی که مجبورند با حضور در سر کار، بخش‌ها و تاسیسات کلیدی جامعه را سرپا نگه دارند. کادر زحمت‌کش و فداکار درمان را همه در ذهن داریم ولی گروه‌های دیگری هم هستند که اگر همه‌شان خانه‌نشین بشوند جامعه نمی‌تواند سرپا بماند: صندوق‌دار سوپرمارکتی که باید سر کار بیاید تا مردم بتوانند خرید کنند، ماموران بخش آب و برق و انرژی و مخابرات که باید زیرساخت‌ها را سرپا نگه دارند، ماموران انتظامی، کارمندان بانک‌ها، داروخانه‌ها، پیک‌های توزیع خرید آن‌لاین و ...

۴) کسانی که حمایت خانوادگی یا شرایط لازم یا توانایی جسمی برای عمل کردن کامل به اصول خانه‌نشینی و قرنطینه و رعایت بهداشت را ندارند.

در کنار اطلاع‌رسانی و دعوت به کاهش تعاملات اجتماعی به فکر این گروه‌ها هم باید باشیم و به آن‌ها کمک کنیم. چه جور کمکی؟ طبعا کمک مالی و لجستیکی و کالایی و خدمات داوطلبانه یک قدم مهم است. ولی در کنار آن‌ها یک کمک بزرگ دیگر این است که که اگر امکانش را داریم «خانه‌نشین» شویم. این طوری جامعه را خلوت می‌کنیم و احتمال انتقال بیماری به قشرهای با توانایی کم‌تر را کم می‌کنیم.
0
0